Gå til indholdet

Oplægsholder

Byd ind med dit forslag

lab-konferencen (tidligere AM-konferencen) har lang tradition for, at deltagerne bidrager til den årlige konference med viden, erfaringer og værktøjer, som de afprøver sammen med øvrige deltagere. Har du eksperimenteret med, har erfaring med eller er ekspert på et helt særligt område inden for ledelse, arbejdsliv eller bæredygtighed? Så kan du give dit bidrag.

På lab24 arbejder vi med formaterne workshops og talks. Du har 1 time og 15 minutter til rådighed i en workshop og ½ time til rådighed i en talk.

Fristen for forslag til årets konference er overskredet, og der tages ikke imod nye.

Workshop

Hvis du mod på at gå i co-creation med konferencens øvrige dygtige deltagere - eller mener du, at du kan lære dine tricks fra dig? – så byd ind med et forslag til formatet lab-workshop.

En workshop varer 1 time og 15 minutter, og her skal deltagerne inddrages og engageres.

Talk

Har du spidsvinklet et af dine yndlingstemaer til en knivskarp historiefortælling, som kan få dine artsfæller inden for ledelse, arbejdsliv og bæredygtighed op af stolene? Så byd ind til formatet lab-talk.

Talk er et kort energisk oplæg på 30 minutter, gerne med mulighed for mindre dialog og spørgsmål.

lab24-konferencens tre temaer:

1. Arbejdsliv
2. Ledelse
3. Arbejdsmiljøarbejdet

Hvem kan byde ind og hvordan?

Alle med relevant faglig viden og erfaring er velkomne til at byde ind. Dit forslag bliver nøje udvalgt blandt et stort antal forslag. Kun de skarpeste indlæg kommer med – til gavn for konferencens deltagere. Din evne til at formidle, reflektere og perspektivere din viden er det vigtigste – men hvis din viden også lægger sig inden for et eller flere af årets temaer, har du endnu større chancer for at komme med!

Der var åbent for forslag til årets konference i perioden d. 29. februar - 28. marts 2024.

Følger du med i nyhedsbrevet får du automatisk besked. Forslag meldes ind via en formular, som du finder på siderne "Mere om"  workshop og talk. Konferencens arrangør gennemgår sammen med fagligt udvalg alle forslag og udvælger de mest aktuelle og relevante for konferencens deltagere.

 

Den videre proces og udvælgelse

  • Du får besked i maj måned, hvorvidt dit forslag til workshop eller talk vil blive programsat eller falder uden for konferencens målgrupper eller tematikker.
  • 5 uger for konferencens afholdelse kontakter sekretariatet dig med information om antal tilmeldte til din workshop eller din talk. Deltagerlisten følger derefter. Der vil typisk være tilmeldt mellem 12-50 deltagere til en workshop eller talk.
  • At workshoppen/talk'en er programsat, er ikke ensbetydende med, at den bliver gennemført. Hvis der er der for få tilmeldte (under 12 deltagere), forbeholder arrangøren sig ret til at aflyse.
  • Det er en forudsætning for at få optaget en workshop eller en talk på konferencen, at du er indstillet på at møde op og afholde den, når der er minimum 12 tilmeldte deltagere.

Der gives ikke honorar for afholdelse af workshops eller talk, ej afholdes andre udgifter. Bliver dit forslag programsat og kan gennemføres, vil du få mulighed for at deltage i dagens øvrige program.

Praktik ved afholdelse af workshops og oplæg

  • Standardudstyr i alle workshoplokaler: projektor og pc, så du kan nøjes med at medbringe din præsentation på en usb. Vi fraråder generelt at oplægsholdere medbringer egen pc, da det ofte volder problemer at koble eksterne pc’er på projektoren. Har du lavet din præsentation på en MacBook, så tag gerne både MacBook og et konverterkabel/adapter med. Hotellet har en del udstyr, men lige præcis adaptere/kabler har det med at forsvinde.
  • Der er wifi på hele hotellet. Log på med egen mailadresse.
  • Da vidensdeling er i fokus på konferencen, henstiller vi til, at der højest er to slides pr. præsentation, der forklarer om virksomheden/organisationen bag et givent projekt.
  • Du kan deltage i dagens øvrige programpunkter, herunder forplejning, dog ikke middag mandag aften.
  • Har du materiale, som du gerne vil forberede deltagerne på inden workshoppen eller oplægget, kan du kontakte konferencesekretariatet og høre, om de vil hjælpe med udsendelse.
  • Vi modtager meget gerne din præsentation og lægger den på konferencens hjemmeside efterfølgende. Præsentationen placeres på en skjult side, som kun konferencens deltagere har adgang til. Præsentationen sendes til ams@bamr.dk eller afleveres i konferencesekretariatet (ikke receptionen) på Hotel Nyborg Strand under konferencen.