Gå til indholdet

Mere om konferencen

Vidensdeling, samarbejde og udvikling

Lab-konferencen (tidligere kaldet "AM:årstal" eller blot "arbejdsmiljøkonferencen") har været afholdt gennem 38 år, og er stedet hvor arbejdsmiljøprofessionelle diskuterer best practice med andre professionelle og ved både inddragelse af - og i dialog med forskningsmiljøet.

Hvad, hvor og hvordan?

Konferencen løber over to hele dage i oktober med et Get2gether-arrangement aftenen før. Lab24 afholdes d. 7. - 8. oktober med mulighed for Get2gether d. 6. oktober.
Konferencen afholdes altid på Hotel Nyborg Strand.

Konferencen byder på fælles oplæg for alle deltagere. Herudover er det muligt for deltagerne at sammensætte deres eget program blandt en lang række forskellige parallelle plenum, workshops og talks. Konferencens temaer diskuteres i større fora som keynotes og parallelle plenum. Som deltager kan du følge tråden i temaerne eller vælge på tværs af temaerne. Du bliver bedt om at vælge oplæg inden konferencens afholdelse, så vi kan dimensionere lokaler efter deltagernes antal.

Konferencen tilrettelægges af Arbejdsmiljørådgiverne i samarbejde med det faglige udvalg, som består af repræsentanter fra målgruppen.

Arbejdsmiljørådgiverne og det faglige udvalg har taget initiativ til alle plenumoplæg og en mindre andel af de udbudte workshops og talks. De øvrige workshops og talks holdes på oplægsholdernes eget initiativ.

Målgruppe

Arbejdsmedicinske klinikker
Arbejdsmiljørådgivere og konsulenter
Arbejdstilsynet og andre myndigheder
Branchefælleskaber for Arbejdsmiljø
Erhvervs- og arbejdsgiverorganisationer
Faglige organisationer
Forsknings- og formidlingsinstitutioner
Forsikring og pensionsselskaber
Kursusvirksomheder og arbejdsmiljøundervisere
Personale- og HR-afdelinger
Sundhedsfremmevirksomheder
Uddannelsesinstitutioner

Niveauet af faglighed var højt - både i plenum og i workshops

Deltager på konferencen i 2021

Planlægning af lab24

Arbejdsmiljørådgiverne tager udgangspunkt i evalueringen fra den sidst afholdte konference i planlægningen af den kommende konference. Alle inputs er velkomne og vil blive behandlet af sekretariatet og Fagligt Udvalg.
Planlægningen foregår hen over vinterhalvåret og de tidlige forårsmåneder. Det er muligt at tilmelde sig konferencen inden programmet er helt på plads, og derved opnå EarlyBird rabat.

Langtidsplanlægning

Har du brug for at kende datoerne for de kommende års konference, kan du se dem her:

2025: 6.-7. oktober
2026: 28.- 29. september
2027: 4. - 5. oktober

Konferencen blev tidligere holdt i november, men fra 2022 er den flyttet til afholdelse i oktober. Konferencen holdes altid mandag-tirsdag undtagen i 2023, hvor den blev afholdt torsdag-fredag.

Tilmeld dig her

Nyhedsbrev

Er du interesseret i at modtage spændende kursustilbud, nyheder om foreningen og om den årlige arbejdsmiljøkonference?