Vejen til den succesfulde workshop

Hvem er din målgruppe?

Overvej nøje hvilken målgruppe du henvender dig til, så dit oplæg bliver så skarpt og relevant som muligt – hvis du rammer skævt, kan det føre til skuffede deltagere, på trods af at dit emne er interessant.

Overvej niveau og nyhedsværdi i din workshop

På Arbejdsmiljøkonferencen deltager professionelle fra alle områder, og med forskelligt vidensniveau og erfaring. Vær derfor opmærksom på, hvorvidt din workshop bibringer deltagerne enten ny eller 'basic' viden og vær skarp på, at formulere dette tydeligt i workshopbeskrivelsen.

Lad fagligheden tale – og drop reklamefremstødet

Arbejdsmiljøkonferencen er en faglig konference, hvor deltagerne forventer at få fagligt relevante input. Workshops eller foredrag som benyttes til reklame for en virksomhed, ender som regel med negative evalueringer fra deltagerne. Sæt derfor hellere fagligheden i højsædet, så skal de potentielle kunder nok komme.

Hvilken type oplæg holder du?

Hvis du har så meget på hjerte, at du uden problemer kan fylde den afsatte tid ud (1 time og 15 min.), så er der tale om et foredrag. Det kalder vi en ”Præsenterende workshop”. Har du mod på en klassisk workshop med gruppediskussioner og gruppearbejde, skal du kalde den ”Involverende workshop”. Ser du mere din egen rolle som faciliterende skal du rubricere din workshop som ”Samskabende workshop”.

Flere om et oplæg?

Du har mulighed for at skrive op til tre oplægsholdere på din workshop, som kan bidrage med korte indlæg på workshoppen. Vi anbefaler dog højest to reelle oplægsholdere på en workshop, hvis der skal være plads til involvering eller samskabelse med deltagerne. Workshoppens tidsformat på 1 time og 15 minutter sætter sine naturlige begrænsninger.
 

Vil du med på AM:2019 ? - så reservér den 10. - 12. november 2019.

Tilmeld dig konferencens nyhedsbrev og hold dig orienteret om program og tilmelding til AM:2019